Thursday 2 January 2014

Pendaftaran Murid

Pendaftaran Murid
Proses pendaftaran dan kemasukan murid-murid di sekolah telah diadakan pada 31 Disember 2013 yang lalu di SK Kpg. Balan yang bermula seawal pukul 8.00 pagi. Namun, segelintir para ibu bapa telahpun berada lebih awal di sekolah bersama-sama dengan anak-anak mereka walaupun keadaan hujan turun dengan lebat pada sebelah pagi. Hal ini menunjukkan kesungguhan para ibu bapa di Kampung Balan, begitu mengambil berat tentang pelajaran anak-anak mereka. Sudah pasti para ibu bapa yang penuh bersemangat ini ingin memastikan anak-anak mereka mendapat pendidikan yang baik dan berkualiti walaupun masih pada peringkat rendah lagi. Kesedaran dan keazaman daripada pihak ibu bapa inilah merupakan tulang belakang kepada kejayaan murid-murid SK Kampung Balan dalam bidang akademik.

Taklimat kepada ibu bapa oleh Guru Besar
Agihan Buku Teks
Pada hari tersebut juga, pendaftaran murid-murid tahun 1 juga telah diadakan. Sejurus kemudian, taklimat kepada ibu bapa juga diadakan bagi memberi penerangan dan penjelasan tentang dasar dan hala tuju sekolah pada tahun 2014. Pada tahun 2014, SKKB mempunyai 96 orang murid dalam daftar semasa hari pendaftaran iaitu seramai 24 orang murid prasekolah dan 72 orang murid kelas perdana. Manakala, kakitangan guru seramai 14 orang dan kakitangan bukan guru 3 orang.

Sebaik sahaja proses pendaftaran selesai kira-kira pukul 10 pagi, Mesyuarat Staff Pertama diadakan sejurus kemudian. Mesyuarat berjalan lancar dan ditangguhkan kira-kira pada pukul 01.00 tengah hari.

No comments:

Post a Comment

Komen jer..