Friday 10 January 2014

Pra Sambutan Maulidur Rasul 2014

Sepanduk SK Kpg.Balan, Dalat
Tidak lama lagi, pada 14 Januari 2014 umat  Islam akan menyambut sambutan tahun kelahiran Baginda Muhammad Rasul Allah. Seluruh dunia menyambutnya pada 12 Rabiulawal setiap tahun. Di Sarawak, khususnya di Mukah, kita juga tidak terkecuali dari merayakan sambutan tersebut dan lebih meriahnya diadakan perarakan bagi merayakan sambutan tersebut.

Fasa 1 : Perkarangan Masjid
Fasa 3 : Hampir siap
Fasa 2 : Dewan Sekolah









Aktiviti perarakan sempena sambutan Maulidur Rasul Peringkat Negeri Sarawak 1435H / 2014 M yang akan diadakan di Mukah pada tahun ini pasti akan disambut dengan meriah. Oleh itu, SK Kampung Balan turut sama menyertai pertandingan sepanduk yang turut dipertandingkan sempena aktiviti perarakan tersebut. Walaupun kemungkinan hanya dengan kontijen yang kecil, namun semangat untuk mnenyertainya begitu besar sekali terutama dalam kalangan diri murid SK Kpg Balan dan para pendidik.


Selamat maju jaya dan selamat berjuang kepada warga SK Kpg. Balan. Walaupun keinginan untuk menang itu tinggi, tetapi pastikan amalan kesederhanaan diutamakan. Kerana, "Wasatiyyah Tonggak Kesatuan Ummah".

No comments:

Post a Comment

Komen jer..